NGK LFR6A-11 bougie
Top kwaliteit NGK bougies voor Mercury, Mariner & Yamaha 4 takt buitenboordmotoren
Handige tips voor het monteren en onderhouden van uw bougies
Aanhaal moment:
Het aanhaal moment is zeer belangrijk voor het op de juiste wijze afvoeren van de hitte van de bougie. Monteer de bougies altijd met het door Mercury aanbevolen aanhaal moment.
Een bougie die te los zit kan de warmte slecht afvoeren, hierdoor kan de bougie of motor stuk gaan.
Een bougie die te strak is aangehaalt kan de schroefdraad van de aluminium cilinder kop beschadigen of kan zelfs afbreken. ook kunnen de afdichtingen aan de binnen zijde van de bougie beschadigd raken.
Gebruik geen "anti seize" pasta op de schroefdraad van de bougie:
Deze pasta fungeert als smeermiddel waardoor de bougie te vast kan worden aangedraaid en de schroefdraad beschadigd kan raken. NGK bougies zijn voorzien van "trivalent plating" deze zilver of chrome kleurige laag vormt een bescherming tegen corrosie.
Mercury adviseert de volgende aanhaal momenten
Tip!
Draai de bougie altijd eerst met de hand in het bougie gat, zo voorkom je dat de schroefdraaf beschadigd raakt door het scheef indraaien van de bougie. Voor moeilijk te bereiken bougie gaten zoals bij Optimax motoren gebruik je het beste een stukje 6 mm rubber benzine slang die je strak over de bougie heen schuift.
Electrode afstand:
NGK bougies voor Mercury motoren zijn af fabriek in gesteld op de juiste electrode afstand waardoor in de meeste gevallen geen afstelling meer nodig is.
Als u de electrode afstand toch wilt bij stellen gebruik dan altijd het juiste gereedschap zodat de centrale electrode niet beschadigd raakt.
Specifieke referenties